Dina varor levereras normalt till utlämningsställe (tex lokal matbutik eller ombud), hem- eller företagsadress. Val av leveranssätt sker i Kassan.
Beställningar kan även hämtas hos GlasGiganten lager under angivna hämtningstider. Glasvaror kan hämtas opaketerade eller i trälåda (tilläggskostnad). Efter uthämtning tar GlasGiganten inte på sig något ansvar för varan eller hur varan skall transporteras till slutdestination.
Fraktpriser tillkommer och anges i Kassan. Om flera fraktalternativ finns väljer du själv det bäst lämpade alternativet.
Leveranstid för måttanpassade glasprodukter är normalt ca 2 veckor från beställningstillfället, men kan vara upp till 6 veckor för specialbeställningar. Om leveranstiden avviker från normal leveranstid informeras du om det i samband med att vi kontrollerar din beställning.
Vi eftersträvar att skicka alla varor med bästa möjliga paketering. Vi kan dock inte garantera att eventuella skador inte uppkommer på försändelserna. Försändelserna ska därför alltid kontrolleras vid mottagande och omgående reklameras till Glasgiganten AB. Glasgiganten AB ersätter trasiga produkter mot att mottagaren returnerar den trasiga produkten eller de delar som är trasiga. Alternativt att mottagaren tar tydliga digitala bilder på den trasiga produkten eller de delar som är trasiga. GlasGiganten står för frakten och skickar en fraktsedel som skall sättas på returförsändelsen. Inga ersättningsprodukter skickas utan att detta godkänts av GlasGiganten AB. Trasiga produkter kan ej ersättas mot betalning. Försvunna försändelser ska meddelas Glasgiganten AB där reklamation sker mot transportbolaget. Spara alltid följesedeln tills att din retur är godkänd av GlasGiganten AB.